agnano en stad Napoli

5 mei 2016 - Naples, Italië

Donderdag 5mei 2016

We zijn gaan wandelen in de omgeving van het hotel. (Foto)
De omgeving was industrieel. Er zijn nog veel resten over van een ijzerfabriek.
De fabriek is helemaal afgezet. Jammer. Ik heb foto's gemaakt van de fabriek. Als je verder loop richting kust kun je wandelen over een soort pier die vroeger in gebruik is geweest door de fabriek. Je kan nog steeds de resten zien.
Mensen willen van al deze ruimte iets moois maken. Een park een strand. Nu is dat voor een deel wel gelukt. Maar de burgemeesters hebben ruzie.
De grond moet gesaneerd worden. Verder zie je dat de mensen zelf zorg dragen voor een stukje in hun stad. Er komen overal van die tuintjes. etc.
Men vertelt dat nu sinds die tuintje beheerd worden door de mensen uit de omgeving ze niet gesloopt worden.

In de middag zijn we naar Napoli Vomero gegaan. Met de funiculare. Speciaal treintje.
We gingen samen daarnaar toe met Franscesca en Liliana.
Mooi uitzicht over Napoli vanaf de berg en klooster la certosa di st Martino. Daarna weer naar beneden en zijn wat gaan lopen in het oude centrum van Napoli. La montagna spaccata. De gespleten berg. Die straat loopt van de ene kant van Napoli naar de andere kant.
Als je van beneden naar boven kijkt zie je het klooster
Zo leuk die oude straatjes