zaterdag 7 mei Napoli, San Carlo & Decumani

7 mei 2016 - Napoli, Italië

Zaterdag 7 mei Stad Napoli , San Carlo, Decumani
We zijn met de auto in de stad gebracht. Peppe & zijn dochter Liliana zingen samen nog Napolitaanse liedjes. Op mijn verzoek zong Peppe het lied over een kanarie ( gardillo ( schrijf je vast niet zo)Eerst liepen we de verkeerde kant op. Er was een parkje piazza Cavour. Het zag er niet erg fris uit. Dus hebben we even snel foto's gemaakt van het speelplaatsje  en daar snel Vanaf museo Nazionale naar beneden . Het was een flink end lopen. We kwamen op een hele lange winkelstraat. Via ia Toledo. Het was er erg gezellig, er reden geen auto's doorheen dus kon je gewoon op de straat lopen. Om de drie minuten reed er wel een politiewagen langs.
Je kon er pizzaatjes en andere lekkere dingen kopen maar dat kun je overal en in elk hoekje in Napoli. Hele maaltijden kun je eten in een eetbar en het smaakt nog lekker ook. Ze warmen het wel op.
Daarna liepen we naar Galleria Umberto. Daar zaten we vroeger altijd en kregen daar ,van onze ouders, ijsjes. Verderop zie we il Palazzo  Reale  (koningshuis). We zijn in het theater San Carlo geweest.Het is er binnen zo mooi. Alles is van bladgoud. Vroeger was er een doorgang vanaf het koningshuis naar het Theater. Kon de koning zo doorlopen en van de uitvoering genieten
Op weg terug naar de winkelstraat via Toledo, kwamen we zangers tegen. Zo leuk dat folkore. Ik herken niet alle liedjes.
Daarna zijn we verder de route gaan lopen door het oude stadje. Piazza Bellini. Langs een pleintjeverderop is er een conservatorium en hoor je studenten oefenen.
We zijn verkeerd gelopen. Het poppenziekenhuis is verhuisd. We komen uit op SpaccaNapoli en het was al laat.

We gingen weer richting de station Monte Santo en namen de cumana naar Quarto. De rest van de route gaan we maandag lopen.  Het stadje Quarto zag er ook anders uit. Ik wist soms niet waar ik was. Gelukkig hadden we navigatie.
Het oude kerkje was het eerst punt wat ik herkende. Vandaar uit kon ik de weg weer vinden.
Gezellig weer thuis bij Vrienden Pepe en Franscesca waar we logeerden

1. Serafina:
    10 mei 2016
    Ohhhh, Quarto. Zo benieuwd hoe het daar nu is :)