stad napoli en op bezoek bij familie

6 mei 2016 - Napoli, Italië

Napoli, vrijdag 6 mei 2016

Vandaag was onze laatste dag in het hotel. We waren uitgenodigd bij vrienden Francesca en Peppino.. Eerst lekker ontbijten en dan uitchecken. Nog even een eitje schillen(was niet te pellen)en mierzoete ontbijt gegeten. We hebben aan iedereen wat fooi gegeven. De mensen waren erg blij en bedankten ons.
We namen de taxi En brachten de koffers naar het werk van onze vrienden in campi flegrei. Dat is dichtbij het voetbalstadion, televisieststion de Rai.
Daar in de buurt is ook een kleine kermis Edenlandia en een dierentuin. Waar ik vroeger  met mijn ouders en mijn gezin wel eens naar toe ging.
We kwamen een klein villa Carolina tegen :-)
We stapten in de cumana Mostra naar Monte Santo. Station zag er verzorgt uit. Het was me opgevallen dat de stations overal opgeknapt waren, het zag er ook opgeruimd uit. Men is begonnen het station in Monte Santo te restaureerd  in 2015 en in volbracht in 2008. De architect Silvio D'Ascia heeft er omheen gebouwd. Men spreekt over een zachte membraan van ijzer. Echt modern wel mooi maar jammer dat het niet gebleven is zoals het was.
Als je het straatje afloopt naar beneden dan kom je een viswinkel tegen die er volgens mij altijd is geweest. We liepen nog even door de oude straten van Napoli. Buiten een winkel stond een lange rij. Men vertelde dat ze wachtten op de Illuminati van you tube die een tour deden in langs alle winkels.
Terug naar Monte Santo om op visite te gaan bij familie. We stapten uit station Traiano. Deze was ook opgeknapt. Vroeger mocht ik daar van de familie niet eens opstappen. Het was daar vreselijk gevaarlijk vertelde ze. Maar ja dat zeiden ze wel vaker.
 We hadden lekker gegeten. Eerst voorgerecht was mozzarella, prosciutto en melanzane sotto aceto.Daarna kregen we lekkere pasta.
We zagen alle neefjes en nichtjes en zijn de hele dag gebleven. Zo gezellig en leuk om dat taaltje te horen en al die verhalen. In de avond hebben we frierelle en salsicce gegeten. We werden weggebracht door Franco en Enzina naar de vrienden waar we logeerden in Quarto.
We werden ontvangen door vrienden. Peppe en Franscesca. Het was net alsof we nooit weggeweest waren.