Vertrek en mijn eerste dag in Napoli

3 mei 2016 - Napoli, Italië

we vertrokken al van huis rond 4:15 uur. Kenny onze schoonzoon bracht ons naar het vliegveld Schiphol. Eenmaal daar aangekomen checkten we in en kregen we onze boardingpas. Nu nog de koffers afgeven. We liepen verder door de douane die wel streng was. Ook nog even de schoenen en werden we zelf ook nog gescanned, gefoulleerd Haha. Nog even wat Nederlandse  kaasjes gehaald. Het was tijd om aan  board te gaan. Nee he, zijn we onze boardingtickets kwijt. Gelukkig hadden we er nog een uitgeprint.

We zijn geland in Napoli, vliegveld Capodichino en werden opgehaald door de chauffeur van het hotel Nuvò in Agnano.

Daar aangekomen kwam mijn vriendin Francesca ons ophalen en gingen we even met auto naar de zee. Even gezellig over de pier en herinneringen ophalen.

Daarna heeft ze ons op de metro gezet naar Monte Santo. Van daaruit kun je eigenlijk overal naar toe met de metro, funicolare, cumana.

We liepen door en kwamen terecht bij een retaurantje waar we lekker hebben gegeten. Antipasta : aardappelkroketten, rijstkroketten en gebakken courgettebloen gevuld met ricotta. Hoofdgerecht was spaghetti met courgette.

In de middag hebben we getourd rond de kust, samen met Peppino en Francesca.  Baia, Bacoli, Miseno, monte di proceda, torregavato. We stapten uit bij een meertje en rondgelopen. Peppino Verteld veel verhalen over de grieken en de romeinen en over de natuur. Bijv over Tufsteen. Daar word veel mee gebouwd. Is oranje/geel. In Napoli is vroeger veel van deze turfsteen uit de grond gehaald en zo zijn de ondergrondse tunnels en ruimten ontstaan.

Later heeft Peppino lekker gekookt. De pasta had hij zelf gemaakt. Het was heerlijk. Daarna Mozzarella en naruurlijk het beroemde dolce. Jammie

Oh. We zijn ook nog even langs geweest bij mevrouw Rosa. Die maakt vroeger altijd ons brood

1. Serafina:
    5 mei 2016